Pensjonistforeningens vårtur 2011 gikk til Polen og Krakow. 23. mai var vi samlet hele 52 forventningsfulle damer og herrer på Torp Flyplass.   Vi ventet på Wizz Air som skulle ta oss til Katowice.  Der stod bussen og ventet på oss.  Etter ett par timer, var vi godt innstallert på hotellet som lå nær gamlebyen.  Kvelden ble avsluttet med en god middag og en tur i gamlebyen.

Dag 2.  Vi hadde en guidet tur  rundt i Krakow med buss. Krakow var tidligere Polen hovedstad.  Ble i 1978 lagt til Unesco`s Verdensarvliste. En tur til Walelhøyden - med det gamle slottet og katedralen var også på programmet. Ettermiddagen var fri.
Mange brukte ettermiddagen på shoppingsenterene og/eller i gamlebyen. Mindretallet dro på guidet tur til Auschwitz og Birkenau.  Kvelden ble igjen et høydepunkt med god middag og hyggelig samvær.

Dag 3.  Busstur til Zakopane og besøk i Saltgruvene i Wieliczka. En stor opplevelse. Siste kvelden spiste vi på "Michelin med stjerner."

Dag 4. Etter en god frokost, tok bussen oss til Flyplassen. Wizz air igjen, til Torp der vi landet tidlig på ettermiddagen.

Tilrettelagt av Sandefjord Rundt / Lardex.net         Klikk på bildene for mer informasjon. (J.M.)